معرفی مقالات برتر حوزه علوم شناختی در ششمین کنفرانس بینالمللی «بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها» ارسال شده در تاریخ :1399/12/03 ستاد توسعهی علوم و فناوریهای شناختی مقالات برگزیدهی خود در ششمین کنفرانس بینالمللی بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها را معرفی کرد. از بین ۱۵ مقالهی منتخب حوزهی شناختی و با در نظر گرفتن اولویت برای مقالاتی که در آنها طراحی بازی شناختی صورت گرفته و پتانسیل تجاریسازی دارد، ۳ مقالهی برتر که برندگان جوایز ۱ میلیون تومانی ستاد توسعهی علوم و فناوریهای شناختی هستند به شرح زیر انتخاب شدند: ۱) فرآسا : بازی جدی بیوفیدبک مبتنی بر اصول درمانی شناختی-رفتاری با هدف کاهش استرس و اضطراب (فرشته علیزاده، فرانک خداکرمی، یونس سخاوت) ۲) بررسی ارتقاء سطح مهارتهای بینایی در کودکان کمتوان ذهنی با استفاده از بازیهای جدی (مهسا عبیدی شاه تپه، حسام ساکیان محمدی) ۳) طراحی بازی تعاملی رایانهای برای ارتقای مهارتهای اجتماعی- احساسی کودکان پیشدبستانی مبتلا به الکسی تایمی (فاطمه شکوریراد، مریم خلیلی) این سه بازی علاوه بر دریافت جایزهی نقدی، فرصت ورود به مرحله پیششتابدهی با همکاری شتابدهنده CognoTech و ارائه خدمات تخصصی فنی و آموزشی، منتورینگ و کسب و کار در جهت تجاریسازی را پیدا میکنند. این حمایت به سه بازی دیگر به شرح زیر نیز تعلق یافته است: ۱) Lenjoy: بازی واقعیت افزوده با قابلیت پردازش دستورات صوتی و ارائه بازخورد فراشناختی جهت بهبود مهارتهای زبان انگلیسی کودکان (فرشته علیزاده، کاظم پورالوار ،بهنام علیزاده اشرفی) ۲) بازی "جستوجوگر" برای تقویت توجه پایدار بهمنظور افزایش عملکرد ذهن آگاه (سمیرا پودراتچی، کاظم پور الوار، صمد روحی، یونس سخاوت) ۳) تقویت توجه مداوم و انتخابی با استفاده از بازیهای رایانهای جدی برای کودکان گروه سنی ب (مرضیهسادات مطلقی، صمد روحی، یزدان موحدی) ویدئوی اعلام مقالات برتر را اینجا ببینید. بازگشت