این رویداد خاتمه یافته است و اطلاعات موجود در این سایت صرفا جنبه آرشیو دارد
  • سامانه داوران
  • ثبت نام در کنفرانس و ارسال مقاله
07 فروردين ماه 1402
English
ششمین كنفرانس بين‌المللی بازی‌های رايانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها
The 6th International Conference on Computer Games; Challenges and Opportunities
  • صفحه اصلی
  • درباره کنفرانس
    • معرفی کنفرانس
    • اهداف کنفرانس
    • محورهای کنفرانس
    • نگاه ویژه‌ی کنفرانس
    • ساختار سازمانی کنفرانس
    • کمیته علمی کنفرانس
    • تاریخ‌های مهم
  • ثبت‌نام و ارسال مقالات
    • راهنمای ثبت‌نام و ارسال مقالات
    • هزینه‌ها
    • ورود به سامانه‌ی کاربران
    • نکات مهم ارائه مقالات
  • فهرست مجلات مرتبط
  • اطلاع‌رسانی
    • اخبار
    • فایل‌ها
    • پرسش‌های متداول
  • راه ارتباطی
    • تماس با ما
    • ارسال نظر و پیشنهاد
  • پيوندها
  • تالار مجازی کنفرانس
Bootstrap Touch Slider
› ‹

دفترچه راهنمای کنفرانس




فایل‌های موردنیاز

  قالب مقالات فارسی
   
قالب مقالات انگلیسی
پوستر کنفرانس در سایز اصلی
CFP در سایز اصلی

Call for Papers

پوستر همایش

اطلاعات بیشتر

اخبار

اطلاعات بیشتر
صفحه‌ی آپارات کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها»

1399/12/16
معرفی تالار مجازی کنفرانس ششمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها»

تالار مجازی ششمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها»، ویدئوها و چکیده‌ی مقالات و راه ارتباطی با نویسندگان مقالات کنفرانس را در اختیار شما می‌گذارد.

1399/12/12
مقالات برگزیده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در ششمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای: فرصت‌ها و چالش‌ها» معرفی شدند

مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال(دایرک) به نمایندگی از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در ششمین دوره کنفرانس «بازی‌های رایانه‌ای: فرصت‌ها و چالش‌ها» با قرائت بیانیه پایانی خود در آیین اختتامیه این رویداد و اعلام نتیجه ارزیابی داوران در دو حوزه بازی‌های دیجیتال و کودکان و مقالات کاربردی، برندگان خود را معرفی کرد.

1399/12/03
معرفی مقالات برتر حوزه علوم شناختی در ششمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها»

ستاد توسعه‌ی علوم و فناوری‌های شناختی مقالات برگزیده‌ی خود در ششمین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها را معرفی کرد.

1399/12/03
اعلام مقالات برتر ششمین کنفرانس بین المللی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها

مقالات برتر ششمین کنفرانس بین المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» اعلام شد.

1399/12/03
برنامه‌های ششمین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها اعلام شد

در کنفرانس امسال ۶ سخنرانی کلیدی، ۲ پنل و ۷ نشست تخصصی ارائه‌ی مقالات به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

1399/11/27
پنل تخصصی فنی در ششمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ ‌فرصت‌ها و چالش‌ها»

در ششمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها»، میزبان پنلی جذاب با موضوع AI/ML Tools for Game Development برگزار خواهد شد.

1399/11/27
سخنرانی کلیدی دکتر Sebastian Risi در ششمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها»

یکی از سخنرانان کلیدی ششمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» دکتر Sebastian Risi استاد تمام دانشگاه IT کپنهاگ دانمارک و مدیر Robotics, Evolution and Art Lab (REAL) در همین دانشگاه است.

1399/11/27
سخنرانی کلیدی دکتر Julian Togelius در ششمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها»

یکی از سخنرانان کلیدی ششمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» دکتر Julian Togelius دانشیار دانشکده علوم کامپیوتر و مهندسی دانشگاه نیویورک (NYU)، مدیر NYU Game Innovation Lab و سردبیر ژورنال IEEE Transactions on Games است.

1399/11/27
پنل مشترک با ستاد علوم و فناوری‌های شناختی با عنوان «بازی‌های رایانه‌ای؛ از کودکی تا سالمندی»

در ششمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها»، میزبان پنلی با محوریت نگاه ویژه‌ی کنفرانس یعنی «بازی‌های رایانه‌ای؛ از کودکی تا سالمندی» با همراهی ستاد توسعه‌ی علوم و فناوری‌های شناختی خواهیم بود.

1399/11/22
سخنرانی کلیدی دکتر محمود تلخابی در ششمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها»

دکتر محمود تلخابی عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان و مدیر گروه ذهن، مغز و تربیت مؤسسه عالی علوم شناختی و دبیر کارگروه آموزش و پرورش شناختی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی یکی از سخنرانان کلیدی ششمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» است.

1399/11/22
سخنرانی کلیدی دکتر زهرا وهابی در ششمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها»

دکتر زهرا وهابی متخصص مغز و اعصاب و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ششمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» به‌عنوان سخنران کلیدی حضور خواهد داشت.

1399/11/22
سخنرانی کلیدی دکتر Matti Karhulahti در ششمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها»

یکی از سخنرانان کلیدی ششمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» دکتر Matti Karhulahti عضو هیأت علمی مدعو دانشکده مطالعات تاریخ، فرهنگ و هنر دانشگاه Turku فنلاند است.

1399/11/21
سخنرانی کلیدی دکتر Mark Griffiths در ششمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها»

یکی از سخنرانان کلیدی ششمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» دکتر Mark Griffiths عضو هیأت علمی گروه روانشناسی دانشگاه Nottingham Trent انگلستان است.

1399/11/19
نتایج نهایی بررسی مقالات ششمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها چالش‌ها» اعلام شد

نتایج داوری مقالات ششمین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها پس از برگزاری جلسه‌ی کمیته‌ی علمی در تاریخ 11 بهمن 1399 مشخص شد

1399/11/12
حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از مقالات برتر ششمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» در حوزه اکوسیستم بازی‌‌های دیجیتال ایران

معاونت پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از مقالات کاربردی در حوزه اکوسیستم بازی‌های دیجیتال ایران در ششمین کنفرانس «بازی‌های رایانه‌ای؛‌ فرصت‌ها و چالش‌ها» که با همکاری مشترک دانشگاه اصفهان و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود، حمایت می‌کند.

1399/10/28
آغاز فرآیند داوری مقالات ششمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها»

با اتمام مهلت دریافت مقالات، روند داوری ششمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» آغاز شد. در این دوره بیش از دویست داور داخلی و خارجی در حوزه‌های تخصصی مختلف در داوری مقالات مشارکت خواهند داشت.

1399/10/26
آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه کنفرانس 19 دی ماه اعلام شد

❇️با توجه به درخواست‌های مکرر پژوهشگران، مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه ششمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» تا ۱۹ دی ماه تمدید شد.

1399/10/10
حمایت مادی و معنوی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی از مقالات برتر ششمین کنفرانس بین المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها»

در راستای حمایت از پژوهش‌های مرتبط با حوزه علوم شناختی، امسال و همزمان با برگزاری ششمین دوره کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی از مقالات برتر محصول‌محور در حوزه‌ی علوم شناختی حمایت مادی و معنوی به عمل خواهد آمد:

1399/10/03
تمدید مهلت ارسال مقالات به ششمین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها

با توجه به درخواست‌های مکرر پژوهشگران، مهلت ارسال مقالات کنفرانس تا 10 دی‌ماه تمدید شد.

1399/09/26
آغاز به کار دبیرخانه‌ی ششمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها»

ششمین دوره‌ی کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» بهمن ١٣٩٩ و به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

1398/06/02

معرفی کنفرانس

بازی‌های رایانه‌ای و سایر فناوری‌های سرگرم‌کننده از جمله زمینه‌های جذاب پژوهش هستند که با در کنار هم آوردن علوم مختلف مانند مهندسی کامپیوتر، هنر، روانشناسی، جامعه‌شناسی، اقتصاد، مدیریت، پزشکی و ...، زمینه‌ساز تحقیقات بین‌رشته‌ای ناب می‌شوند که در سال‌های اخیر مورد توجه بسیار جوامع علمی قرار گرفته است. تحلیل بازی‌های موجود از دیدگاه‌های فنی و هنر و علوم انسانی، ساخت بازی‌های جدید به هدف درمان و آموزش و فرهنگ‌سازی و ...، تحلیل مدل‌های کسب‌وکار تولید و درآمدزایی در صنعت سرگرمی و پژوهش‌هایی از این قبیل، سرچشمه‌ی رونق بخشیدن به پایه‌های یکی از پردرآمدترین صنایع دنیا است.
 

دانشگاه اصفهان از سال ۱۳۹۴ کنفرانس «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» را با هدف جهت‌دهی به پژوهش‌های حوزه‌های مختلف مرتبط با بازی‌های رایانه‌ای برگزار کرد و با راه‌اندازی مرکز نوآوری صنایع سرگرمی و آزمایشگاه سرگرمی‌های جدی، پای در راه تقویت زیرساخت‌های پژوهش، آموزش و کارآفرینی در این حوزه‌ی استراتژیک و ثروت‌آفرین گذاشته است. امسال نیز با همراهی بنیاد ملّی بازی‌های رایانه‌ای، در روزهای ۳۰ بهمن و ۱ اسفند میزبان ششمین دوره‌ی کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛‌ فرصت‌ها و چالش‌ها» هستیم تا محملی برای هم‌افزایی و اشتراک دانش و تجربیات پژوهشگران این هنر-صنعت-رسانه‌ی نوین فراهم آوریم.

با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های رفت‌وآمد، رویداد امسال به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود که خود فرصتی برای استفاده از دانش متخصصین و پژوهشگران داخل و خارج کشور در ابعادی گسترده است.
 

کنفرانس «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها»

  • از حمایت نهادهای معتبر علمی و فرهنگی و اجتماعی سود می‌برد.
  • امکان ارزیابی ایده‌ها و مقالات پژوهشی توسط بزرگترین شبکه‌ی پژوهشی کشور در حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای (شامل بیش از ۲۰۰ نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های داخل و خارج کشور در رشته‌ها و تخصص‌های مختلف) را فراهم می‌آورد.
  • مقالات شما را در معتبرترین نمایه‌های کشور به پژوهشگران دیگر عرضه می‌کند.
  • امکان چاپ نسخه‌ی گسترش‌یافته‌ی مقالات برتر کنفرانس را در مجلات علمی معتبر و مورد قبول وزارت علوم فراهم می‌آورد.
  • امکان ارتباط با پژوهشگران و سرآمدان صنعت بازی‌سازی داخل و خارج کشور را فراهم می‌آورد.
  • حمایت‌های متنوعی از پژوهشگران برتر کنفرانس در حوزه‌های مختلف (از چاپ مقالات در ویژه‌نامه‌ها گرفته تا حمایت‌های مالی جهت تکمیل تحقیقات) صورت می‌دهد.

 

نگاه ویژه‌ی این دوره به بازی‌های رایانه‌ای؛ از کودکی تا سالمندی اختصاص دارد و پژوهش‌های مرتبط با این محورها جایگاه ویژه‌ای خواهند داشت. جزییات بیشتر را اینجا ببینید.


کمیته‌ی برگزاری کنفرانس از عموم پژوهشگران، بازی‌سازان، صاحبان دانش و فن، مدیران اجتماعی و فرهنگی و کلیه‌ی علاقمندان و صاحب‌نظران دعوت می‌کند با حضور خود در این رویداد پژوهشی و ارائه‌ی مقالات و محصولات ناب خود، به رونق این کنفرانس که متعلق به تک‌تک آنهاست، کمک کنند.

محورهای کنفرانس

تحليل‌های روانشناختی

درمان و ارتقاء سلامت روانی

سواد رسانه‌ای

مدل‌سازی احساس و هيجان

پدافند غيرعامل، مدیریت بحران، قدرت نرم

ملاحظات حقوقی

مالکیت فکری و کپی‌رایت

رویکرد فلسفی بازی‌های رايانه‌ای

 

شیوه‌های جذب مخاطب، بازاريابی و تبلیغات

نقش صنعت بازی‌های رايانه‌ای در حوزه‌ی تجارت، اقتصاد و کارآفرينی

مدل‌سازی فرایند توسعه‌

مدل کسب و کار و درآمدزایی

مدیریت پروژه‌های بازی‌سازی

 

فناوری‌های مطرح در توليد و توسعه‌ بازی‌های آنلاین

رویکردهای هوش محاسباتی

نقش داده کاوی و مدلسازی رفتار کاربر

تولید محتوای رویه‌ای (PCG) و دشواری پویا

بازي‌های رايانه‌ای مبتنی بر شبیه‌سازی، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی

واسط کاربری و تجربه‌ی کاربری

 

تحلیل زیبایی‌شناختی و هنری

اصول هنری در طراحی و شخصیت‌پردازی

بهینه‌سازی در تلفیق هنر و تکنیک

روایت و بازی‌نامه‌نویسی

 
بازی‌های جدّی  (Serious Games)

بازی‌نمایی  (Gamification)

بررسی نقش بازی‌های رايانه‌ای و ارائه‌ی ایده‌های جدید در حوزه‌های:

        خانواده

        درمان و ارتقاء سلامت جسمی و روحی

        فرهنگ، تاريخ و ادبیات

        آموزش و یادگیری

        تبلیغات

        هويت‌يابی و فرهنگ‌سازی

        فقه و اخلاق

        توسعه‌ی صنعت گردشگری

        درمان اختلالات جسمی

        توانبخشی شناختی

        ترويج ارزش‌های دفاع مقدس

        ترويج آموزه‌های مذهبی و قرآنی

و کليه‌ی محورهای مرتبط با ابعاد فنّی و هنری و اجتماعی بازی‌های رايانه‌ای

دبیرخانه کنفرانس

نشانی: اصفهان- خیابان هزارجریب- دانشگاه اصفهان- مرکز نوآوری صنایع سرگرمی 

تلفاکس: ۳۷۹۳۲۱۲۷-۰۳۱

دسترسی سریع: ۰۹۱۳۷۵۰۰۴۰۷

پاسخگویی: شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۳

ایمیل: cgco2021@gmail.com
کانال‌های فضای مجازی:  

محل برگزاری کنفرانس


تا همایش ...

-1 روز

تاریخ‌های مهم

مهلت ارسال اصل مقالات: ۱۳۹۹/۱۰/۱۹

اعلام نتایج داوری: ۱۳۹۹/۱۱/۵

مهلت ثبت‌نام در کنفرانس: ۱۳۹۹/۱۱/۱۵

تاریخ کنفرانس: ۱۳۹۹/۱۱/۳۰ و ۱۳۹۹/۱٢/۱
 

پیوندها

  • مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان
  • اولین کنفرانس ملّی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» - بهمن ۱۳۹۴– دانشگاه اصفهان
  • دومین کنفرانس ملّی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» - بهمن ۱۳۹۵ – دانشگاه اصفهان
  • سومین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» - بهمن ۱۳۹۶ – دانشگاه اصفهان
  • چهارمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» - اسفند ۱۳۹۷ – دانشگاه کاشان
  • پنجمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» - بهمن١٣٩٨– دانشگاه اصفهان

برگزار کنندگان

حامیان

خبر تصویری

1
2
3
4
5
6
7
8

آمار بازدید

14 بازدید امروز 248233 بازدید کل 1 کاربران آنلاین 19102 بازدید این صفحه

© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد .
طراحی و پیاده سازی شده توسط : همایش نگار ( ویرایش 10.0.0)